لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

پارک پروانه کوالالامپور ( KL Butterfly Park )

پارک پروانه کوالالامپور ( KL Butterfly Park )

پارک پروانه های تور کوالالامپور ، تور مالزی یکی از معروفترین پارک های حیات وحش در پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور می باشد که در آن بیش از 6000 پروانه از 120 گونه مختلف در باغ های زیبا و منحصر به فرد آن در معرض دید عموم قرار گرفته است . پارک پروانه ها با مساحت تقریبی 7500 متر مربع یکی از بزرگترین مجموعه های پروش و نگهداری پروانه ها در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود که در نوع خود بی نظیر است و نکته جالب اینجا این است که پروانه ها معمولا بر روی دست و لباس شما بازدیدکنندگان نیز می نشینند که مطمئنا علاقه مندان به عکاسی و دوستداران حیوانات این امکان را دارند که کلی عکس بگیرند و لذت ببرند .

پارک پروانه ها کوالالامپور بزرگترین مجموعه پرورش و نگهداری پروانه ها در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود

آشنایی با پارک پروانه

بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های شهر مدرن کوالالامپور ، پارک پروانه این شهر است که این امکان را خواهید داشت که وارد بهشتی از پروانه های رنگارنگ شوید .  پارک پروانه کوالالامپور ، بوستانی بزرگ به وسعت 7500 متر مربع بوده است که به لطف مسئولان این مجموعه به بزرگ ترین پارک پروانه دنیا تبدیل شده است و طیف متنوع و فوق العاده ای از پروانه های بزرگ و کوچک از نژاد های مختلف دنیا را در خود جای داده است .

 

در بازدید از این جاذبه در واقع بیش از پنج هزار پروانه مختلف را در این پارک می بینید که گردش در آن به مانند قدم زدن در بهشتی راستین است و کلی تجربه زیبا را کسب خواهید کرد و در ضمن قسمت هیجان انگیز بازدید از پارک پروانه کوالالامپور این است که این پروانه ها کاملا نسبت به انسان ها اهلی و مهربان هستند و شما عزیزان می توانید تا حد زیادی به آن ها نزدیک شوید و لذت ببرید .

 

در ضمن اگر به ناگاه پروانه ای روی دستان  یا  شانه شما نشست ، آرام باشید و اجازه دهید آن لحظات قشنگ در قاب دوربین شما ثبت شود که شاید دیگر هیچ وقت این امکان را نداشته باشید  .

 

پارک پروانه مالزی


قابل توجه شما گردشگرانی که قصد اقامت در مالزی و سنگاپور را دارید حتما این جاذبه گردشگری را فراموش نکنید و اینکه پارک پروانه های مالزی زیستگاه تعداد بیشماری از گل های زیبا و شگفت انگیز و ناب می باشد و گیاهان مورد علاقه پروانه ها و سرخس ها و همچنین ماهی کوی ژاپنی ، لاک پشت های آب شیرین ، سوسک کرگدنی و آخوندک در این جا گرد هم جمع شده اند .

 

همچنین در داخل پارک محفظه ای برای پرورش پروانه ها وجود دارد که در آن هزاران پیله کرم ابریشم را از نزدیک خواهید دید و می توانید لحظه بیرون آمدن لاروی پروانه ها ( نوزاد کرم ابریشم ) از داخل پیله را تماشا کنید و کلی عکس و فیلم بگیرید .


اگرچه پارک پروانه های کوالالامپور برای مجموعه متنوع پروانه هایش شناخته شده است ، اما تنها دیدنی های این بوستان در این موجودات ظریف و جذاب در این خلاصه نمی شود و شما عزیزان این امکان را دارید که از موزه حشرات آن ، حوض ماهی ها و فروشگاه مجموعه آن نیز دیدن کرده و البته از فضای سرسبز و پر درخت پارک نیز نهایت لذت را ببرید .


خوب است بدانید برای آن که به این پارک زیبا و منحصر به فرد برسید ، کافی است قدری از برج های دوقلوی پتروناس و مرکز شهر فاصله بگیرید و خود را به سوی باغ های معروف گیاه شناسی و باغ پرندگان کوالالامپور برسانید و به این ترتیب می توانید با یک تیر سه نشان بزنید و بازدید از این پارک های جذاب را در یک روز بگنجانید . 

 

پارک پروانه کوالالامپور


باغ پروانه‌ها Butterfly Park در نزدیکی باغ دریاچه می باشد و این پارک در واقع تقلیدی از زیستگاه طبیعی پروانه ها و جنگل ‌های استوایی است که جلوه ای ویژه را از طبیعت به شما گردشگران را تداعی میکند و برای جلوگیری از فرار نکردن پروانه‌ های زیبا ، کل پارک را با تور پوشانده ‌اند .

 

البته نیازی نیست که حواستان باشد چون بسیار بالاتر از سرتان قرار گرفته دارد و حس نخواهید کرد و در ضمن اینجا با استفاده از 15000 گیاه مختلف و یک دریاچه تمام تلاش خود را کرده است تا فضای زیبایی در این پارک ایجاد کند. همچنین شما توریست ها می ‌توانید در مسیرهای سنگی که در داخل پارک برای شما تعبیه شده است ، استراحت کنید. پروانه‌ها در اطراف شما پرواز می ‌کنند و بر روی برخی میوه‌ها مانند آناناس می‌نشینند .

 


بخش های مختلف پارک پروانه ها

پارک پروانه کوالالامپور نیز مانند هر جاذبه گردشگری دیگری در دنیا دارای بخش ها و دیدنی های متفاوتی می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم .


 بازدید از پروانه ها


همان طور که در بالا گفتیم پارک پروانه کوالالامپور بیش از 5 هزار پروانه متنوع را در خود به نمایش گذاشته که اغلب آن ها بومی مناطق استوایی و کشور مالزی هستند و در مجموع شامل 120 گونه متنوع و زیبا می شوند .  خوب است بدانید از این مکان که زیستگاه اصلی این پروانه های فوق العاده جنگل های بارانی و گرمسیری می باشد که در طراحی فضای سبز این پارک از پوشش گیاهی خاص این مناطق استفاده شده است . یعنی هنگامی که به درون پارک پروانه پا می گذارید ، انبوهی از درختان بلند ، سرخس های مختلف و گیاهان متنوع گرمسیری را خواهید دید که کلونی ها و خانه های پروانه در میان آن ها به زیبایی جای گرفته است .

 

پارک پروانه ای کوالالامپور

 

همچنین باید بدانید که پارک پروانه ، فضایی کاملا روباز نیست و شبکه هایی در قسمت بالای آن تعبیه شده است ، اما ارتفاع این سقف به گونه ای در نظر گرفته شده است که فضای مناسب و کافی را برای پرواز در اختیار این پروانه ها باشد .

 

عکاسی از پروانه ها


بدون شک پارک های پروانه ، یکی از ایده آل ترین مکان هایی است که علاقمندان به عکاسی ماکرو این امکان را دارند که روی آن دست بگذارند و کلی تجربه کسب کنند . بنابراین با تجهیزات کافی و در نظر گرفتن زمان مناسب ، به پارک پروانه کوالالامپور بروید و از موقعیت خود نهایت استفاده را ببرید و اینکه مزیت این پارک در مقایسه با بوستان های عادی آن است که نیازی نیست حتما لنز ماکرو و یا تله حرفه ای داشته باشید و با لنزهای معمولی و دوربین های کامپکت هم به راحتی می توانید کلی عکس و فیلم از پروانه ها بگیرید .

 
یکی از بهترین جاهایی که برای عکاسی در پارک پروانه می توانید به سراغش بروید ، قسمت گل ها و میوه های آن می باشد و هنگامی که در پارک می چرخید ، حتما با ظرف هایی از میوه ها و گل ها مواجه می شوید که معمولا بر روی آن ها با آب و عسل اسپری شده است . پروانه ها عاشق چنین گل هایی هستند ، بنابراین در این مکان ها به راحتی می توانید تعداد زیادی پروانه را یک جا ببینید و کلی کیف کنید . 

 

پارک پروانه در مالزی

 

موزه حشرات


گرچه شاید به سختی بتوان از پروانه های دوست داشتنی پارک دل کند اما اگر به همراه خانواده و فرزندان خود به این پارک پروانه رفتید و یا از دوستداران حشرات و این موجودات شش پا هستید ، حتما سری هم به موزه حشرات این پارک بزنید که در نوع خود بی نظیر است .

 

در این موزه ، مجموعه عظیم و قابل توجهی از حشرات و بندپایان را به نمایش گذاشته اند که در کنار بازدید از آن ها و می توانید اطلاعات جالب توجه و مفیدی درباره چرخه زندگی حشرات نیز به دست آورید.  به غیر از پروانه ها موجودات دیگری نیز در موزه حشرات وجود دارد که از آن جمله می توان به مجموعه سوسک ها ، چوبک سانان ، آخوندک ها ، جیرجیرک ها و ... اشاره نمود. 


گرچه اغلب حشرات به نمایش درآمده در موزه حشرات ، به صورت نمونه و غیر زنده هستند اما در بخش هایی دیگر نیز می توانید مجموعه حشرات زنده ای را مشاهده نمایید و به طور مثال در قسمت ورودی موزه این امکان به شما داده می شود که محفظه شیشه ای را ببینید که درون آن تعدادی کرم ابریشم قرار دارد و اگر شانس با شما یار باشد ، امکانش را دارید تا شاهد لحظه هیجان انگیز از پیله درآمدن یک پروانه باشید .

 

موزه حشرات مالزی

 


امکانات

فروشگاه سوغاتی : درست بعد از آن که از موزه حشرات بیرون بیایید ، فروشگاه سوغاتی را می بینید که می توانید وارد این فروشگاه شوید و از قاب های پروانه و صنایع دستی محلی دیدن کنید ، شاید دلتان خواست یادگاری کوچکی را به خانه تان و یا سوغات دادن با خود ببرید .


نیمکت : در سرتاسر پارک نیمکت هایی تعبیه شده است که برای قدری استراحت و تازه کردن نفس، انتخاب به جایی خواهند بود .


آلاچیق : از دیگر امکانات مجموعه می توان به آلاچیق های چوبی پارک اشاره کرد که مکانی دوست داشتنی را در فضایی جذاب مهیا می کنند تا بتوانید در میان پروانه ها و گیاهان سرسبز پارک استراحت کنید .

 
پارکینگ : دو محوطه پارکینگ در پارک پروانه کوالالامپور وجود دارد که اگر وسیله شخصی در اختیار دارید ، می توانید روی آن ها حساب باز کنید و یکی از این پارکینگ ها درست در کنار در ورودی پارک پروانه قرار گرفته و دیگری رو به روی مجموعه و آن سمت خیابان می باشد و خوب است و اینکه بدانید که استفاده از این پارکینگ ها هزینه ای ندارد .

 

پارک پروانه در کوالالامپور مالزی

 

بلیط و ساعات کاری پارک پروانه مالزی


برای افراد بزرگسال 22 رینگیت ، کودکان 11 رینگیت ، برای ورود دوربین فیلم برداری 4 رینگیت ، افراد بزرگسال با کارت شناسایی مالزیایی 11 رینگیت ، کودکان با کارت شناسایی مالزیایی 3 رینگیت و پکیج خانوادگی با کارت شناسایی مالزیایی 34 رینگیت می باشد و اینکه حتما اطلاع داشته باشید که از آوردن سه پایه دوربین خودداری کنید و به همراه داشتن کارت شناسایی برای شهروندان ضروری است .


ساعات بازدید باغ پروانه‌ها همه روزه از 9:00 صبح تا 6:00 عصر می باشد .

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به پارک پروانه کوالالامپور ( KL Butterfly Park )
معراج گشت آسمان