لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بلندی های گنتینگ هایلند مالزی ( Genting Highlands )

بلندی های گنتینگ هایلند مالزی ( Genting Highlands )

تور مالزی یکی از مدرن ‌ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی شناخته می شود و تنوع فرهنگی بسیار زیاد و متنوعی دارد ، پایتخت آن نیز کوالالامپور زیباست و شهر زیبای کوالالامپور در ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار گرفته شده است . این جاذبه گردشگری آسیایی در فاصله ۳۵ کیلومتری از دریا قرار دارد و فرهنگ آن ترکیبی از سه فرهنگ اصلی مالایی ، چینی و هندی می باشد و اینکه در کوالالامپور ، در کنار ساختمان هایی با قدمت صد ساله می توانید آسمان خراش های مدرن را از نزدیک ببینید.جاذبه های گردشگری در این کشور به قدری زیاد است که شما را متعجب خواهد کرد ما در اینجا به یکی از پرطرفدارترین جاذبه این شهر می پردازیم .

بلندی های گنتینگ که به گنتینگ هایلند نیز شهرت دارد یک شهرک توریستی برای شما گردشگران محسوب می شود

تاریخچه بلندی های گنتینگ

شخصی به نام تان سیری لیمگو تونگ در طی یک سفر تجاری که به ارتفاعات کامرون در سال 1964 داشت ایده ساخت چنین مکانی در نزدیکی شهر کوالالامپور به ذهنش رسید ، بنابراین بعد از مطالعه دقیق از نقشه کوالالامپور ، محل قرارگیری آن را نیز تعیین کرد که در 55 کیلومتری این شهر قرار داشت و برای این کار تصمیم گرفت تا ناحیه ای دور افتاده در درون جنگل های بکر و استوایی مالزی را تغییر شکل بدهد و آن را به یک جاذبه گردشگری مهم در این کشور برای مسافران تبدیل نماید .

 

ضمنا در 27 آوریل سال 1965میلادی شرکتی خصوصی به نام Genting Highlands به منظور انجام این طرح تاسیس گردید و چند سال بعد ، تان سیری لیم توانست مالکیت 49 کیلومتر مربع از زمین های شهر پاهانگ و 11 کیلومتر مربع از شهر سیلانگور را از آن خود کند و سرانجام بعد از مذاکراتی طولانی و مهم او موفق شد مالکیت مطلق این زمین ها را از مسئولین دولتی این شهرها بگیرد و به خود اختصاص دهد . همچنین در آگست سال 1965 میلادی یک گروه فنی و مهندسی مسئول انجام این پروژه مهم و غول پیکر شدند که حدود چهار سال زمان برد و در مارچ 1969 سنگ بنای آن توسط نخست وزیر کشور مالزی بنا نهاده شد و در سال 1971 اولین هتل این پروژه کامل و افتتاح شد که امروزه بنام هتل Theme Park شناخته می شود .

 

بلندی های گنتینگ

 

همچنین این پروژه در حالی صورت پذیرفت که مسئولین این کشور تلاش می کردند آسیب وارده به طبیعت زیبا و دست نخورده و بکر این منطقه را به حداقل رسانده و این موضوع برایشان در الویت بود و در ضمن امروزه ارتفاعات گنتینگ شامل 6 هتل به نام های ماکسیمز، هتل گنتینگ ، هتل هایلندز ، ریزورت هتل ، هتل Theme Park و هتل First World به همراه 2 آپارتمان به نام های ریا و کایانگان ( Kayangan ) می باشد که با افتتاح تله کابین Genting Skyway به طول 3.38 کیلومتر در سال 1997میلادی اینجا را به یکی از مهمترین جاذبه های دنیا تبدیل شد .

 


آشنایی با گنتینگ کوالالامپور

این جاذبه مهم در تور کوالالامپور مکانی مجهز و پرطرفدار می باشد که توسط کمپانی گنتینگ ساخته شده است و این منطقه بر بالای یکی از کوه های رشته کوه تیتی وانگ سا به ارتفاع 1860 متر و در مرز بین شهرهای پاهانگ و سیلانگور در کشور مالزی قرار گرفته است .

 

این جاذبه توسط کمپانی گنتینگ مالزی اداره می شود که سرپرست امور هتل و اقامتگاه زنجیره ای آوانا ( Awana ) نیز بر عهده دارد و شما می توانید در عرض 1 ساعت از کوالالامپور با ماشین به این منطقه برسید و یا از تله کابین Genting Skyway که حدود 3.38 کیلومتر مسافت دارد استفاده کرده و کلی تجربه مهیج کسب کنید . در زمان افتتاح اینجا ، این تله کابین سریع ترین سیستم تله کابین جهان محسوب می شد و طولانی ترین سیستم تله کابین در جنوب شرقی آسیا بوده است .

گنتینگ مالزی


بلندی های گنتینگ کوالالامپور با امکانات تفریحی و سرگرمی متنوع و فوق العاده ای که دارد یکی از برترین تفریحات جاذبه های مالزی می باشد که در میان گردشگران زبانزد و پرطرفدار می باشد و این مجموعه تفریحی همان گونه که از نامش بر می آید در ارتفاعات قرار دارد و برای رهایی از آب و هوای گرمسیری و استوایی کشور مالزی طراحی شده است و همین موضوع باعث شده که هزاران گردشگر از سراسر دنیا روانه اینجا شوند . بلندی های گنتینگ مالزی بر فراز یکی از رشته کوه های تی تی وانگسا ( Titiwangsa ) با ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا و در قسمت شمالی کوالالامپور قرار دارد و تا مرکز شهر کوالالامپور تنها یک ساعت فاصله دارد .


بلندی های گنتینگ که به گنتینگ هایلند نیز شهرت دارد در قسمت شمالی شهر کوالالامپور است ، این منطقه بر بالای یکی از کوه های رشته کوه تیتی وانگ سا و در مرز بین شهرهای پاهانگ و سیلانگور از کشور مالزی قرار گرفته و منظره ای بی نظیر دارد.  به این ترتیب گنتینگ هایلند یک ایستگاه تپه ای است که در میان این رشته کوه ها با هوایی خنک و یک جنگل باشکوه صد میلیون ساله واقع شده است و در ضمن فاصله این بلندی ها تا مرکز شهر 56 کیلومتر و چیزی در حدود یک رانندگی یک ساعته است . 

 

گنتینگ کوالالامپور

 


امکانات و تفریحات گنتینگ هایلند مالزی

این مجموعه با ارائه شش هتل متنوع و زیبا با مجموع بیش از 10 هزار اتاق ، پارک های موضوعی رو باز و سرپوشیده با بیش از 150 بازی باحال ، 170 رستوران و بار ، یک زمین 18 حفره ای گلف ، یک کازینو ، مراکز خرید و بزرگترین مزرعه توت فرنگی کشور مالزی به مجموعه ای تبدیل شده است که سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر را از سراسر دنیا را به سوی خود جذب کرده است .

همچنین این بلندی ها برای علاقمندان به ماجراجویی ها و فعالیت هایی نظیر فرود با طناب ، صخره نوردی در فضای سر پوشیده و زیپ لاین مکانی بسیار ایده آل  و مناسب برای شما عزیزان می باشد . ضمنا توجه داشته باشید که اگر در نظر دارید که برای تعطیلات خود و یا حتی دوری از همهمه و شلوغی می خواهید از شهر دور شوید ، گنتینگ هایلند انتخاب بسیار مناسبی برایتان خواهد بود .

 

لازم به ذکر است که هتل های این مجموعه قدیمی هستند ولی منظره زیبایی را که در اختیار شما گردشگران قرار می دهند در هیچ کجای کشور مالزی نمی توانید پیدا کنید . همچنین برخی از رستوران های این منطقه غذای خوبی را به شما ارائه نمی دهند و قیمتشان نسبت به مرکز شهر بالاتر است پس دقت لازم را داشته باشید و اینکه فست فودهای زنجیره ای نظیر مک دونالد ، برگر کینگ ، کی اِف سی و مِری بِراون نیز آماده پذیرایی از شما گردشگران و توریست ها در این جا هستند .

 

مجموعه گنتینگ

 

برای رسیدن به این ارتفاعات می توان از تله کابین نیز استفاده کنید و نکته قابل توجه این است که ظرفیت هر کابین 8 نفر می باشد و در هر ساعت قادر به انتقال 2000 نفر به این بلندی ها می باشد . ایستگاه ابتدایی این تله کابین در شهر گوهتون جایا قرار گرفته ولی طی کردن جاده چهار بانده اش که دارای حاشیه زیبای جنگلی و منحصر به فردش ، شیب های تند و پیچ های به یاد ماندنی است نیز خالی از لطف نیست . گنتینگ هایلند کوالالامپور خود یک شهرک توریستی برای شما مسافران محسوب می شود و هر تفریح و سرگرمی که بخواهید در آن یافت می شود .

شهر بازی های سرپوشیده و روباز با وسایل تفریحی هیجان انگیز ، استخر های آبگرم متعدد ، پارک آبی سرپوشیده ، سالن بازی های آنلاین ، سالن بولینگ ، سینما 4 بعدی ، تونل باد ، مرکز خرید و رستوران های متنوع از امکانات متنوعی دیگر این مجموعه به شمار می رود که در این مجموعه دور هم جمع شده و آن را به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی در کوالالامپور تبدیل کرده است و همچنین دره یاسمن و معبد غار چین سویی از دیگر دیدنی های گنتیگ هایلند می باشد .

 

مجموعه گتینگ مالزی


همچنین توجه داشته باشید که گنتینگ پارک های جنگلی و آبی فراوانی نیز دارد که هتل First World Plaza باید اولین انتخاب شما برای خرید و غذا خوردن در گنتینگ باشد ، هتل های دیگری نیز در اینجا هست که از هتل های ارزان قیمت تا هتل های 5 ستاره را شامل می شوند .  در گنتینگ مالزی ، پارک های متنوعی و بسیار زیبایی نیز وجود دارد که حتی خانواده ها را به خود جذب می کند . پارک های سرباز و سرپوشیده با استخرهای آب گرم و سرد نیز وجود دارند که شما کلی هیجان و شادی وصف ناپذیری را تجربه می کنید .

 

پارک های هوای آزاد شامل 20 نوع ترن هوایی مانند  Corkscrew ، Flying Dragon و Cyclone و سواری های آرام تر دیگری نیز هستند مانند مونوریل ، ترن هوایی کوچک ،  Tea Cup و Jumbo که برای بچه ها که کلی با این ها شادی کنند . شاید برای شما توریست ها جالب باشد بدانید که پارک سرپوشیده و زیبای First World Plaza نیز ارائه دهنده 6 تفریحگاه به سبک 6 کشور فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا ، آمریکا ، سوئیس و مالزی می باشد و این که این پلاژ اولین تله کابین رایگان آسیا را به بازدید کنندگان ارائه می دهد .

 

گنتینگ کشور مالزی

 

ساعات کاری بلندی های گنتینگ 


تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 6 عصر و آخر هفته ها 8 صبح تا 8 عصر ترن های پارک های سرباز و سرپوشیده همه روزه از 8 صبح تا 12 نیمه شب باز هستند . 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به بلندی های گنتینگ هایلند مالزی ( Genting Highlands )
معراج گشت آسمان