لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

برج کی ال ( KL Tower )

برج کی ال ( KL Tower )

شهر کوالالامپور پایتخت تور مالزی به حق که می توان گفت تمام آسیاست چرا که فرهنگ چینی ، هندو و اسلامی را در خود به زیبایی جای داده است . تنوع و گوناگونی مبهوت کننده معماری کوالالامپور محصول دوران‌ های‌ توسعه ناگهانی این کشور محسوب می شود .

ساختمان ‌ها و آسمان خراش هایش برازنده مستعمراتی در تضاد با بنا‌های بزرگ و بلند پروازی چون برج ‌های دوقلوی پتروناس و همچنین فستیوال‌ های پر هیاهوی شهر و بازار‌های خیابانی باعث شده است که تور کوالالامپور یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای گردشگران شود.  بیشترین لذت را در این شهر را می ‌توانید در پرسه در خیابان ‌ها ، مراکز و بازار‌های خرید و در رستوران‌ های معروف مالزی را بیابید . بسیاری از جاذبه‌ های گردشگری مالزی در کوالالامپور در آخر هفته ‌ها و تعطیلات ، شلوغ و در طول روز‌های هفته خلوت تر هستند.

 

برج مخابراتی کوالالامپور یا برج کی ال معروف ، ششمین برج بلند دنیا بشمار می رود

معرفی برج کی ال

برج مخابراتی کوالالامپور یا برج کی ال معروف در تاریخ اول اکتبر 1996 میلادی رسما به بهره برداری رسید و این برج با ارتفاع 421 متر بعد از برج میلاد تهران ( با ارتفاع 435 متر ) ، ششمین برج بلند دنیا بشمار می رود .از آنجایی که این برج بر روی تپه بوکیت ناناس ( Bukit Nanas ) ساخته شده به نظر می رسد کمی از برج های دوقلوی پتروناس بلند تر باشد ولی در حقیقت اینطور نیست.

معماری خاص و ویژه این برج مخابراتی که از مناطق گردشگری کوالالامپور می باشد برگرفته از معماری اسلامی است که با استفاده از خطوط عربی ، کاشی کاری اسلامی و موتیف های اسلامی تلاش بر نشان دادن قدمت اسلام در این بنا می باشد و از نکات جالب توجه دیگر در این مجموعه استفاده از هنر ایرانی توسط هنرمندان اصفهانی در طراحی و تزیینات این برج مشهور است .

 

برج کی ال

 

هنرمندان زبردست مقرنس کار اصفهانی با به نمایش گذاشتن سیر تکامل انسان تا رسیدن به بهشت بر روی هفت لایه مقرنس نمای زیبایی منحصر به فردی به این برج داده است که در نوع خود منحصر به فرد است . ضمنا سه مقرنس در سقف های این بنا نصب شده که دو عدد از این مقرنس ها در قسمت لابی و آسانسور و سومی آن که به عبارتی بزرگ ترین مقرنس این برج است در بالا ترین قسمت خارجی برج نصب شده است .


منارا اسم برج بلند شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی می باشد که نظر هر گردشگری را هنگام ورود به این شهر به خود جلب میکند . این  برج در سال 1991 میلادی با عریض کردن خیابان‌ های آن محدوده شروع به ساخت آن شد و در نتیجه 5000 متر مکعب بتن ‌ریزی در مدت زمان 31 ساعتی انجام شد و بیشترین رکورد را در آن زمان به ثبت رسانید .

 

در اواخر سال 1993 میلادی کار احداث فونداسیون و زیر‌زمین این برج زیبا به اتمام رسید و اینکه ساخت دیگر بخش های آن تا سال 1995 میلادی تقریبا 4 سال به طول انجامید که در آخر برج منارا در یکم آپریل سال 1996 میلادی به دست نخست وزیر آن زمان دکتر ماهاتیر محمد افتتاح گردید .
همانطور که در بالا گفته شد برج منارا کوالالامپور دارای ارتفاع  421 متری است که در ردیف پنجمین برج بلند جهان بعد از برج میلاد کشورمان ایران قرار گرفته است . این برج روی تپه ‌های آناناس bukit nanas  احداث شده است که یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری در کوالالامپور بشمار می رود  .

 

برج معروف کی ال

 

هدف اصلی احداث این برج توسعه ارتباطی و مخابراتی این کشور می باشد ولی جالب است بدانید که مراجع و علمای مسلمان برای مشاهده شروع ماه رمضان ، روز عید فطر و ماه‌ های شوال و ذی ‌‌الحجه از برج منارا استفاده می کنند . برج کی ال یا همان منارا کی ‌ال ، در طول سال میزبان صدها هزار توریست و گردشگران مختلف که قصد اقامت در مالزی و سنگاپور می باشد و همچنین این برج تماشای منظره پانورامای کوالالامپور را به شما هدیه می دهد .

 

ضمنا رستوران گردان این برج در یکی از بالاترین بخش های برج قرار گرفته است که غذاهای مالزیایی و بین المللی را برای مهمانان و گردشگران ارائه میدهد که بسیار هم پرطرفدار است و اینکه توجه داشته باشید که برای غذا خوردن در این رستوران باید از پیش میز رزرو نمایید و در ضمن رستوران گردان برج کی ال در ارتفاع 282 متری از سطح زمین قرار گرفته و 250 نفر نیز گنجایش دارد .

 

از امکانات ویژه این برج می توان به بازدید از بخش دیده ‌بانی اشاره نمود و شما می ‌توانید با تهیه کردن بلیط با آسانسور سریع ‌السیری که موجود است به بخش دیده ‌بانی آن بروید و با استفاده از دوربین ‌های مخصوص تلسکوپ ‌مانندی تمامی نقاط مختلف شهر کوالالامپور را مشاهده نمایید .


همچنین در برج کی ال منارا 4 آسانسور سریع ‌السیر در مدت 54 ثانیه ارتفاع 276 متری که معادل 2058 پله است را بالا می رود و نیز مدیریت برج چند تا پخش صوت را با نوارهای کاست به زبان ‌های مختلف در اختیار گردشگران قرار می ‌دهد تا در حین مشاهده کامل شهر ، اطلاعات کامل گوینده درباره کوالالامپور بشنوند و اطلاعات دقیق تری کسب نمایند . 

 

برج کی ال مالزی

 


امکانات برج کی ال

برج کی ال معروف کوالالامپور دارای بخش های مختلفی است که گردشگران می توانند بازدید از آن ها را در برنامه تفریح خود قرار دهند از دیدنی های این برج می توان به سینمای ۶ بعدی ، سالن کنسول بازی ، آکواریوم مرجان آبی ، باغ وحش کوچک ، مناره کوالالامپور، عرشه دیدبانی ، عرشه روباز و رستوران گردان آن اشاره نمود و اینکه برخی از این جاذبه ها در محوطه برج و برخی دیگر نیز در داخل این برج و در ارتفاع بالا قرار دارند . در محوطه اصلی ورودی برج ۹ مغازه ، یک رستوران فست فود ، یک مینی سینما که هر 15 دقیقه مراحل ساخت برج را به شما عزیزان نشان می دهد و همچنین یک سالن آمفی تئاتر با گنجایش 222 نفر که در فضای باز قرار دارد ، فعالیت می کنند .

 

رستوران گردان برج که از بهترین رستوران های کوالالامپور محسوب می شود در طبقه بالای عرشه دیدبانی و در ارتفاع 282 متری قرار گرفته است و ظرفیت آن 250 نفر می باشد و در ضمن بدانید که  اینجا انواع غذا های محلی مالزی و بین المللی را سرو می کنند .

 

برج کی ال کوالالامپور

 


اطلاعات برج مخابراتی کوالالامپور

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 25 امتیاز دهنده به برج کی ال ( KL Tower )
معراج گشت آسمان