لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه ملی مالزی ( National Museum )

موزه ملی مالزی  ( National Museum )

یکی از معروفترین و بزرگترین موزه های تور مالزی ، موزه ملی تور کوالالامپور می باشد که گنجینه ای غنی از میراث فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می شود . موزه ملی مالزی یا موزه نگارا در مرکز شهر کوالالامپور قرار گرفته است و مجموعه ای بسیار مجلل و فوق العاده است كه به سبک مالایی قدیم طراحی و ساخته شده است و از مهمترین مناطق گردشگری مالزی بشمار می رود . ضمنا بر دیواره های ورودی موزه نقوشی از نمادهای مختلف فرهنگ و تاریخ مالزیایی کشیده شده است و این موزه در یک طرف باغ های دریاچه کوالالامپور تامان تاسیک پردانا قرار گرفته است و منظره ای فوق العاده زیبا پیش روی شما قرار می دهد .

موزه ملی مالزی دارای 4 بخش اصلی : موسیقی ، اسلحه ، میراث فرهنگی و تاریخ طبیعی می باشد

تاریخچه موزه ملی مالزی

این موزه ملی در منطقه سابق موزه سلانگور قرار گرفته شده است و اینکه موزه سلانگور که بعد از شکل گیری دولت فدرال مالزی در سال 1898 میلادی ساخته شده بود در سال های پایانی جنگ جهانی دوم بمباران شد و متاسفانه گنجینه های آن به موزه استان پراک منتقل گردید و بعد از اتمام جنگ جهانی دوم و در آستانه استقلال مالزی ، توانکو عبدالرحمن نخست وزیر کشور مالزی ایده ساخت موزه ای را مطرح نمود که نه تنها جایگاه گنجینه های تاریخی و فرهنگی بلکه معرف گونه های جانوری و گیاهی این کشور نیز باشد و این ایده را اجرا کرد و در همین راستا ساختمان موزه قدیم سلانگور بطور کلی تخریب شد و ساخت موزه کنونی در سال 1959 آغاز شد و موزه ملی در ماه آگوست سال 1963 میلادی توسط سومین پادشاه مالزی افتتاح گردید .

 

موزه ملی مالزی

 


معرفی موزه ملی مالزی

این موزه نمایشگاهی دائمی از سیر تحول وسایل نقلیه مورد استفاده در دوره های مختلف تاریخی در فضای آزاد برای بازدید شما قرار داده است ، این مکان یکی از بهترین مناطق توریستی مالزی بشمار می رود . همچنین این موزه دارای 4 بخش اصلی : موسیقی ، اسلحه ، میراث فرهنگی و تاریخ طبیعی می باشد و شما را با قرن های اخیر آشنا می کند و در بیرون موزه وسایل نقلیه ، اتومبیل ها و لکوموتیو های قدیمی به نمایش گذاشته شده است که بسیار جذاب و دیدنی است .

 

جالب است بدانید که این موزه مهم کشور مالزی که موزه نگارا نام دارد دارای قدمت و پیشینه قوی است و ساختار فوق العاده این موزه که از دیدنی های کوالالامپور به شمار می رود و معماری تلفیقی سنتی و مدرن فوق العاده ای را داراست و این موضوع به خودی خود نشان دهنده این قدمت هست .

 

موزه ملی کشور مالزی

 

ساخت این موزه توسط دولت سلانگور و بریتانیا در سال 1898 میلادی انجام شده است و در روز 31 آگوست سال 1963 بازگشایی شد و این موزه از مجموعه نمایشگاه ‌هایی همچون تاریخ ، اقتصاد ، هنر و صنایع تشکیل شده که فرهنگ مالزی را به نمایش گذاشته است .

موزه ملی مالزی امکانات عالی در اختیار گردشگران می گذارد و از جمله آنها می توان به پارکینگ ، مغازه های کوچک و اتاق های اجاره ای اشاره نمود و بازدیدکننده ها اجازه عکاسی در این موزه را دارند و می توانند لحظات شاد خود را به ثبت برسانند و اینکه فقط افرادی که دوربین شخصی خود را مجاز به عکاسی و ثبت خاطراتشان هستند .

 

موزه ملی کوالالامپور

 


قسمت های مختلف موزه ملی مالزی

این گالری ها بخش های مختلفی دارد که عبارتند از :


گالری تاریخچه اولیه : شامل آثار بدست آمده از پژوهش های تاریخی و حفاری های باستان شناسی کشور مالزی می باشد .


گالری دوران پادشاهی مالزی : شامل آثاری از تمدن اولیه و دوران پادشاهی سلطان های مالایی و ظهور اسلام در مالزی می باشد .


گالری دوران مستعمراتی : این گالری شامل آثار بر جای مانده از دوران مستعمراتی مالزی از سال 1511 میلادی توسط پرتغالی ها و به دنبال آن هلندی ها ، انگلیسی ها ، دوران اشغال ژاپنی ها طی جنگ جهانی دوم می باشد .


گالری مالزی جدید : در این گالری آثار و اسنادی از دوران جنگ و تلاش برای بدست آوردن استقلال ملی تا شکل گیری مالزی کنونی و اسناد سیاسی و اقتصادی مالزی به نمایش گذاشته شده است .

 

موزه ملی در مالزی

 

ساعات بازدید و هزینه بلیط 


این موزه در خیابان دامنسرا و در نزدیکی باغ های Lake Gardens قرار دارد و هر روز هفته ( به جز روز عید فطر و عید قربان ) از ساعت 9:00 تا 18:00 پذیرای بازدید کنندگان می باشد . بلیت ورودی برای افراد غیر بومی و توریست ها ، برای بزرگسالان 5 رینگت و برای کودکان 6 سال بصورت رایگان است .در ضمن این موزه برای گردشگران خارجی بازدیدهای گروهی با راهنما به زبان های انگلیسی و فرانسه در نظر گرفته است که در روزها و ساعات مشخص برگزار می گردد .

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 39 امتیاز دهنده به موزه ملی مالزی ( National Museum )
معراج گشت آسمان