لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

پنانگ را بهتر بشناسیم

پنانگ را بهتر بشناسیم

شهر پنانگ در کشور مالزی مدتی طولانی است که جزو پر طرفدارترین و توریستی ترین شهرهای گردشگری مالزی در میان گردشگران شهرت بسیاری پیدا کرده است و دلیل این موضوع ساحل های شنی بکر ، معماری بسیار زیبا ، خوراکی های متنوع و جالب ، مکان های دیدنی متنوع و فرهنگ جالب مردم این جزیره می باشد. شهر پنانگ مروارید شرق خانه‌ اقوام متفاوتی است و به دلیل این کیفیت متفاوت و خاص ، نسبت به دیگر مناطق مالزی جاذبه های متفاوت تر و هیجان انگیزتری دارد . این جزیره توسط یک کانال کشتیرانی از ساحل غربی سرزمین اصلی مالزی جدا گشته و همانند یک بندر تجاری عمل می کند . ضمنا Georgetown به عنوان شهر مرکزی پنانگ مملو از مناطق گردشگری متنوعی می باشد و حتی در خارج از این شهر نیز مناظر بسیار زیبایی وجود دارد که ارزش دیدن دارند. می توانید نوروز امسال را به بازدید از این شهر اختصاص دهید و با شرکت در تور مالزی یکی از بی نظیر ترین سفرهای ممکن را برای خود رقم بزنید. 

اکثر گردشگران و توریست ها جزیره پنانگ را به نام مروارید شرق می شناسند

نقشه پنانگ

 

نقشه شهر پنانگ


تاریخ پنانگ

قدیمی ترین نشان از شهر پنانگ به سده چهارم باز می گردد و بر اساس منابع مهم چینی ، این جزیره در همان زمان نزد دریانوردان چینی طراحی و ساخته شده است و در ضمن اینکه آنان به آنجا سفر می‌ کردند . علاوه بر این توجه داشته باشید که بخش هایی از یک سنگ نوشته به زبان سنسکریت متعلق به سده چهارم در نواحی شرقی این جزیره نیز پیدا شده است . همچنین اولین کشتی اروپاییان در سال 1592 میلادی به این جزیره وارد شده و اینکه هرگز نتوانست به مبدا بازگردد و در آخر در دریا غرق شد . در سده 17 میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا رو به افزایش بود .

 

جزیره پنانگ به عنوان بندر و پایگاه مورد توجه انگلیسی ها قرار گرفت و آنها در سال 1785 میلادی آنجا را که تقریبا غیر مسکونی بود و بخشی از سرزمین کداح بود را از سلطان کداح اجاره نمودند و ضمنا در سال 1786 فراسیس لایت از ماموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره بنا کرد و آن را به افتخار جرج سوم پادشاه انگلستان جرج تاون نامید .

 

تاریخچه پنانگ

 

موقعیت و جمعیت شهر پنانگ 

 

پنانگ نام جزیره و ایالتی در کشور مالزی می باشد که در شمال غربی شبه جزیره مالزی در تنگه ملاکا واقع شده است . جزیره پنانگ از شمال شرق به ایالت کداه و از جنوب با ایالت پراک هم مرز است و اینکه جزیره پنانگ به عنوان یک شهر بزرگ توسعه یافته و صنعتی در مالزی شناخته و شهرت یافته است و از لحاظ اقتصادی نیز جایگاه خاص و مهمی برای این کشور دارد ، همچنین جزیره پنانگ به عنوان یک مقصد گردشگری پر رونق شناخته شده است . منطقه پنانگ سومین شاخص توسعه انسانی را در کشور مالزی بعد از ایالت سلانگور و قلمرو فدرال کوالالامپور به خود اختصاص داده است .


و در ضمن بنا به موقعیت جغرافیایی جزیره پنانگ جمعیت متفاوت آن در قومیت ، فرهنگ ، زبان و مذهب بسیار زبانزد است و توجه داشته باشید که ساکنان پنانگ به نام پنانگیت شناخته می شوند . جزیره پنانگ مناطق گردشگری فراوانی دارد که هر ساله  مورد استقبال مسافران زیادی قرار می گیرد و لازم به ذکر است که جمعیت این ایالت در سال 2010 ، حدود 1610000 نفر اعلام شد  . 

 

موقعیت شهر پنانگ


آب و هوای پنانگ

در ماه‌ های آگوست ، سپتامبر و اکتبر و نوامبر  وضعیت آب و هوا در پنانگ در مطلوب ‌ترین شرایط خود می باشد و میانگین دمای هوا کاملا برای گشت و گذار و سفر مناسب است . در مجموع ، میانگین دمای هوا بالا است و بارندگی در ماه‌ های مارس ، آوریل ، مه ، ژوئن ، آگوست و سپتامبر ، اکتبر ، نوامبر و دسامبر بسیار زیاد می باشد و اینکه در آخر بدانید که جزیره پنانگ ، آب و هوای استوایی دارد .

 

آب و هوای پنانگ


بهترین زمان برای سفر


در تمام طول سال می ‌توانید به پنانگ سفر کنید و از این بابت هیچ محدودیتی ندارید ولی در زیر می خواهیم وسیع تر به این موضوع بپردازیم .


از نوامبر تا ژانویه : این زمان بهترین زمان سفر به جزیره پنانگ است ، چون آب و هوای آن بسیار مطبوع و برای گشت و گذار بسیار مناسب می باشد ، از آنجایی که این زمان موقع برگزاری جشن ‌های سال نو و کریسمس می باشد ، پنانگ حال و هوای بخصوص و شادی دارد و بسیار پرجنب و جوش و پر از گردشگر  است . ضمنا کافه ‌ها و رستوران ‌هایش پر از گردشگر و توریست از سراسر دنیا است که برای لذت بردن از تعطیلات ، از خانه بیرون زده‌ و به پنانگ سفر کردند و از جشن‌ ها و حال و هوای این شهر لذت می‌ برند .


از فوریه تا آوریل : این موقع از سال هم برای سفر با تور پنانگ بسیار مناسب می باشد ، چون بسیاری از گردشگران بعد از تعطیلات سال نو ، پنانگ را ترک کرده و به شهرهای خود برگشته ‌اند و این نشان دهنده محبوبیت این فواصل است .

 

زمان سفر به پنانگ

 

در واقع این فصل ، برای سفر خلوت ‌تر و محبوب تر است و اگر می ‌خواهید شهر را در خلوت ‌ترین شکل خود ببینید این ایام را برای سفر به پنانگ انتخاب نمایید و در ضمن شما می ‌توانید با خیال راحت به جرج تاون بروید و کلی بچرخید و از جاذبه‌ های آن در کمال آرامش لذت ببرید . 


از مه تا اکتبر : این فصل مرطوب ‌ترین فصل سال در پنانگ می باشد و تعداد گردشگران و توریست ها به کمترین تعداد خود می ‌رسد ، در نتیجه اگر می ‌خواهید سفری خلوت و آرام داشته باشید این زمان را برای سفر انتخاب نمایید .

 

البته توجه داشته باشید که مقدار بارندگی این فصل بسیار زیاد و گسترده می باشد و از آنجایی که فصل خلوت گردشگری در پنانگ است ، قیمت اقامتگاه ‌ها و پروازها بسیار ارزان است و می توانید نهایت لذت را ببرید و اینکه حتما چتر و بارانی همراه خود ببرید .

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 2 امتیاز دهنده به پنانگ را بهتر بشناسیم
معراج گشت آسمان