لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با شهر کوالالامپور

آشنایی با شهر کوالالامپور

صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی در اقتصاد شهر کوالالامپور ایفا کرده است و بسیاری از هتل‌ های زنجیره ‌ای بین ‌المللی و اقامتگاه های متنوع در این شهر وجود دارند که از جمله آن‌ها می ‌توان به هتل Majestic اشاره نمود . لازم به ذکر است که این شهر سالانه میزبان بیش از 9 میلیون گردشگر از سراسر جهان می‌ باشد ، رشد گردشگری این شهر عمدتا به دلیل تنوع فرهنگی این شهر ، هزینه ‌های نسبتا مناسب و انواع مختلف غذاهای سنتی و وجود مناطق گردشگری تور کوالالامپپور باعث شده است که برای علاقه مندان و توریست ها بسیار جالب و فوق العاده به نظر برسد . از ایران هم هر سال نوروز گردشگران بسیاری در قالب تور مالزی راهی این شهر می شوند و به بازدید از جاذبه های آن می پردازند. 

صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی در اقتصاد شهر کوالالامپور ایفا کرده است

نقشه کوالالامپور

 

نقشه کوالالامپور


تاریخچه کوالالامپور

خیلی متعجب کننده است که بشنوید شهر کوالالامپور 200 سال پیش وجود نداشته است و تاریخچه این شهر زیبا به طرز شگفت انگیزی کوتاه است و بوجود آمدن کوالالامپور از اواخر دهه 1850 میلادی آغاز گردید .زمانیکه گروهی از جستجوگران چینی به دنبال معدن قلع ، در محل دو رودخانه های کلانگ و گمبک که محل تلاقی شان محسوب می شد سکونت کردند ، وجود این معادن باعث پیشرفت به سمت تجارت و تبدیل آن منطقه به شهری مرزی گردید .

 

در سال 1862 این شهر به سرعت پیشرفت نمود و معدن چیان جدیدی از سراسر جهان به این منطقه سفر کردند و در آن ساکن شدند که این موضوع نیز موجب بوجود آمدن درگیری ها و جنگ های گروهی بسیاری شد و در نهایت در سال 1896 میلادی یک سرکارگر چینی به نام یاپ آه لوی توانست در طول چند سال نظم و قانون را در این شهر بنیانگذاری کند و پیشرفت شهر به سوی مدرن شدن زمانی شکل گرفت که شهر تحت سلطه حکومت استعماری بریتانی قرار گرفته بود .

 

در سال 1880 زمانیکه یک نماینده بریتانیایی اولین برنامه ریزی شهری را توسعه دادند این شهر به شهری مدرن بدل گردید ، ضمنا جالب است بدانید که شهر کوالالامپور در سال 1887 میلادی پایتخت استان سلانگور شناخته شد .

 

تاریخ کوالالامپور

 

نام این شهر به معنی تلاقی پر از گل می باشد و اینکه علت نام گذاری آن تقاطع دو رودخانه کلانگ و گمبک که ورودی اصلی این شهر بود . همچنین در سال 1896 میلادی کوالالامپور پایتخت ایالت فدرال مالایی تازه تاسیس گردید و از آن زمان این شهر به سرعت باور نکردنی پیشرفت کرد و پایتخت جدید ، مردم بسیاری را با فرهنگ های متفاوت به سوی خود جلب نمود و این شهر به سرعت به سرزمین آمیزش فرهنگ های آسیایی تبدیل شد .

 

محل های مخصوصی در شهر بنا نهاده شد و هر گروه در قسمتی به زندگی خود مشغول شدند ، به عنوان مثال محله چینی ها ، محله هندی ها ، محله اروپایی ها که اغلب انگلیسی بودند و محله ای که بومیان مالایی در آن زندگی می کردند .

 
شاید برای شما گردشگران عزیز جالب به نظر برسد که در بین سالهای 1913 تا 1957 این شهر تحت سلطه بریتانیا بوده است و اینکه بریتانیا در تلاش بود تا به سرعت شهر را توسعه و پیشرفت دهد و به همین علت به سرعت یک سیستم حرفه ای جاده ای ، راه آهن و دیگر زیر ساخت های پر کاربردی را به سرعت ساخت .

 

همچنین در طول جنگ جهانی دوم کوالالامپور درگیر حمله کشور ژاپن بود ولی با این حال زمانیکه نیروهای ژاپنی شهر را ترک کردند و انگلیسی ها به شهر برگشتند ، ساکنان شهر کوالالامپور همچنان با ظلم و ستم فراوانی دست و پنجه نرم میکردند ولی به آهستگی ولی بطور قطعی و جدی بریتانیا نفوذ خود را هم در شهر کوالالامپور و هم در کل کشور از دست داد .

 

مالزی کوالالامپور در آن زمان مستعد نفوذ قدرت جدیدی قرار گرفته بود و در ضمن این اتفاقات درست در زمان ظهور کمونیست اتفاق افتاد . با اینکه بریتانیا قدرت خود را چند سال بعد در دست گرفت ولی دیگر خیلی دیر شده بود ، چرا که مردم به دنبال آزادی و استقلال بودند و به همین منظور در سال 1957 درخواست استقلال کردند و آن را به نیز به دست آوردند و اینکه کشور انگلستان هم با درخواست آنها موافقت نمود و کشور را ترک کرد .

 

کوالالامپور جدید

 

به این ترتیب کوالالامپور پایتخت کشور باقیمانده وهرچند که این شهر مدیریت و قانونی از آن خود نداشت ولی این موضوع تا سال 1972 ادامه داشت تا بالاخره به شهری مستقل تبدیل شد و دولتی در خور خود تشکیل داد .در سال 2007 میلادی شهر کوآلالامپور سالگرد پنجاهمین سال به عنوان پایتخت مالزی و مالزی هم سالگرد پنجاهمین سال استقلال خود را جشن گرفت .  

 

دین و زبان مردم کوالالامپور


شهر کوالالامپور از نظر دینی و مذهبی تنوع بسیار زیادی دارد ولی دین اسلام با حضور مردم مالزیایی و هندی مسلمان بیشترین جمعیت را در کوالالامپور از آن خود کرده است و بعد از آن نیز دین و مذهب ‌هایی مانند بودیسم ، کنفسیوس ، تائوئیسم و هندوئیسم در این شهر رواج زیادی دارد . برخی از چینی‌ ها و هندی‌ های ساکن این شهر نیز به دین مسیحیت روی آورده اند و اینکه بر طبق آمارها در سال 2010 میلادی حدود 46 درصد مردم کوالالامپور مسلمان ، 8.5 درصد هندو ، 5.8 درصد مسیحی و بقیه نیز پیرو مذاهب دیگری می باشند .


زبان رسمی مالزی و کوالالامپور نیز مالایی می باشد و اما بسیاری از مردم آن به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند و اینکه با توجه به تعداد فراوان توریست ‌هایی که سالانه به این کشور سفر می کنند باعث شده است که زبان انگلیسی به نوعی دومین زبان رسمی کوالالامپور بشمار رود و در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید نیازی به نگرانی در سفر به کوالالامپور را نخواهید داشت .

 

مذهب مردم مالزی

 

موقعیت و جمعیت شهر کوالالامپور 

 

شهر زیبای کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و اینکه كوالالامپور در سال 1972 میلادی به عنوان پایتخت مالزی شناخته شده می باشد .

 

کوالالامپور دارای جمعیتی تقریبی بیش از 5 میلیون نفر را در خود جای داده است و این شهر علاوه بر تنوع فرهنگی مختلف ، شهری مدرن و رنگارنگ با آسمان خراش ها و مراکز خرید متعدد و فوق العاده اش و مکان های دیدنی طبیعی می باشد که در سالهای اخیر نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است و همین امر باعث شده است سالانه گردشگران زیادی روانه این شهر می شوند .


طبق آخرین آمار بدست آمده در سال 2016 میلادی جمعیت کوالالامپور چیزی در حدود 1 میلیون و 790 هزار نفر برآورد شده است که از این تعداد 46.4 درصد را مسلمانان ، 35.7 درصد را بودایی ها ، 8.5 درصد را هندوها ، 5.8 درصد را مسیحیان و 3.1 درصد را مردمانی با دیگر مذاهب تشکیل داده اند .

موقعیت مالزی


آب و هوای شهر کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت مالزی و یکی از شهرهای رو به رشد آسیای شرقی بشمار می رود که این شهر در نزدیکی مناطق ساحلی دره کلانگ قرار گرفته است و همچنین با کوهستان تیتیوانسا هم مرز می باشد . شهر کوالالامپور در زبان مالایی به معنای محل تلاقی گل است و انتخاب این نام برای این شهر به این علت بوده است که کوالالامپور در نزدیکی محل تلاقی دو رودخانه مهم کلانگ و گمباک است .

 
این شهر دارای آب و هوایی استوایی با بارندگی فراوان و درجه حرارت بالایی می باشد و وجود کوهستان تیتوانگ در غرب و جزیره کوهستانی اندونزیایی در شرق این شهر آب و هوای کوالالامپور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است ، درجه حرارت این شهر به دلیل نزدیک بودن به خط استوا بالا می باشد و معمولا کمترین درجه حرارت ۲۲ درجه و در گرمترین ساعات تا ۳۳ درجه خواهد رسید .


توجه داشته باشید که ماه های دسامبر تا فوریه معمولا خنک ترین ماه های سال هستند اما تفاوت دما در این ماه ها با ماه های دیگر سال معمولا ۲ تا ۳ درجه متغیر است ، ماه های مارس تا آوریل گرم ترین ماه های سال کوالامپور هستند و رکورد بالاترین درجه حرارت این شهر ۳۷ درجه و کمترین آن ۱۹ درجه به ثبت رسیده است .

 

هوای کوالالامپور

 

بارندگی های موسمی جنوب غربی معمولا در ماه های سپتامبر تا آوریل اتفاق می افتد و این شهر را تحت تاثیر قرار می دهد اما میزان بارندگی ها آنقدر چشمگیر نیست و معمولا مرطوب ترین دوره بعد از این بارندگی ها از آوریل تا سپتامبر می باشد . اواسط ماه ژانویه و فوریه که خشک ترین دوره سال است ، بهترین زمان سفر به کوالالامپور و سنگاپور می باشد چونکه در این زمان معمولا درجه حرارت هوا کاهش پیدا می کند و هوا خنک تر و رطوبت کمتری را داراست .

 

 

سوالات متداول آشنایی با شهر کوالالامپور

1- کوالالامپور کجاست ؟


کوالالامپور پایتخت مالزی است و در قسمت غربی کشور قرار دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 61 امتیاز دهنده به آشنایی با شهر کوالالامپور
معراج گشت آسمان