لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری مالزی

آشنایی با مناطق گردشگری مالزی

کشور مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن شهر کوالالامپور می باشد ، تور مالزی به خاطر سواحل متنوع و تنوع جاذبه ‌های طبیعی ، یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می شود و به خصوص برای ورزش‌ هایی مانند غواصی زبانزد تمامی گردشگران می باشد . علاوه بر ساحل و جزیره‌های متعدد ، جنگل ‌های انبوه و سرسبزی را می بینید که یکی دیگر از جذابیت‌ های این کشور می باشند .

برج های دوقلوی پتروناس جزو بزرگ ترین برج های دوقلوی جهان به شمار می رود

جاذبه های گردشگری مالزی

برج‌ های دوقلوی پتروناس

 

یکی از جاذبه های اصلی تور کوالالامپور برج های دوقلوی پتورناس می باشد که این برج ها طراحی و ساخت منحصر به فردی را دارا هستند و محلی برای تفریح و تجارت برای گردشگران است . یکی از جاذبه های برج های دوقلوی پتروناس ، پل آسمانش است که در طبقه های 41 و 42 واقع شده است و برای بازدید شما می توانید برای دیدن از پل آسمان در اواسط روز به آنجا بروید و کلی خاطره ثبت نمایید .

 

زیرا صف بلیط این مکان دیدنی بسیار طولانی می باشد و ضمنا باید زمان طولانی برای رسیدن به این پل زیبا صرف کنید و از جاذبه های اصلی داخل برج ها می توان به موزه مدرنPetrosains  ، ارکستر فیلارمونیک و مرکز خرید Surya KLCC اشاره نمود که بسیار هم مورد توجه مسافران مالزی قرار گرفته است .برج های دوقلوی پتورناس بسیار بزرگ و عظیم هستند و از بزرگ ترین برج های دوقلوی جهان به شمار می رود ، ارتفاع کلی این بنا از زمین تا بلندترین نقطه آن حدود 451.9 متر می باشد و اینکه این برج 88 طبقه و 78 آسانسور مجزا دارد .

 

برج دوقلو پتروناس مالزی

 

آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور

 

آکواریوم KLCC یکی از بزرگ ترین و مشهورترین آکواریوم های دنیا شناخته می شود . در این آکواریوم ماهی هایی زندگی می کنند که فقط در عمق دریاها می توان آنها را ببینید و در این آکواریوم انواع ویدئو پروژکتورها و تجهیزات پیشرفته دیگری وجود دارند که اطلاعات نادر و کاملی در مورد موجودات زیر آب در اختیار گردشگران و مسافران قرار می دهد .

 

ضمنا  تونل زیر آب این آکواریم با دیواره های شیشه ای و یک گذرگاه متحرک و ماهی های مختلف و زیبا شامل ببر کوسه ، مارماهی ، ماهی های عظیم الجثه آب های استوایی که در اطراف شما به شنا کردن مشغول هستند منظره ای بسیار دیدنی و جذاب پیش روی شما عزیزان قرار می دهد و اینکه زمان غذا دادن به ماهی ها 11 صبح ، 30/2 و 30/4 بعد از ظهر است که بهترین زمان برای دیدار از این آکواریم است.

 

آکواریوم بزرگ مالزی

 

موزه ملی مالزی

 

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌ های سراوق ( یکی از دو ایالت مالزی ) دهه 1960 میلادی واقع شده است . این موزه مجموعه نمایشگاه ‌هایی از تاریخ ، اقتصاد ، هنر‌ها ، صنایع و فرهنگ کشور مالزی را به نمایش می گذارد و این گالری ‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می ‌رسد که بیشتر ویترین‌ ها به دست ‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست ‌مداران مالایی اختصاص یافته است . از جالبترین بخش ‌های موزه ، می ‌توان به ویترین‌ های فرهنگی در بنای اصلی اشاره نمود که گنج ‌هایی از کشتی‌ های غرق‌ شده و خانه ‌ای پادراز در حیاط که قبلا به سلطان ترنگانو تعلق داشته است 

 

موزه ملی مالزی

 

برج کی ال

 

برج کی ال یکی‌ از برجسته ‌ترین بناهای کشور مالزی محسوب می شود و این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس واقع شده است به لحاظ ارتفاع ، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌ باشد . میتوانید از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید . برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که از سراسر دنیا به این کشور سفر کرده اند و این امکان را دارند که با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا نمایند .

 

برج معروف کی ال

 

پارک آبی سان‌ وی

 

سان‌ وی پارک آبی دوست داشتنی و فوق العاده مهیج شهر کوالالامپور می باشد و این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل های شنی که یکی از زیباترین ساحل های ساخته شده به دست انسان می باشد مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است . و اینکه هر ساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند ، سان ‌وی مرکز خرید بزرگ و زیبایی نیز دارد که به سبک معماری مصری طراحی و ساخته شده است و در آن ، زمینی نیز برای پاتیناژ وجود دارد و موج سواری روی آب یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پارک آبی سان شهر کوالالامپور می باشد .

 

ترن هوایی های هیجان انگیز ، پل معلق که 428 متر ارتفاع دارد ، باغ وحش تقریبا بزرگی که دقیقا حس حیات وحش را به بازدید کننده ها منتقل می کند و پیاده روی در ساحل نیز از دیگر جذابیت های این پارک آبی بزرگ هستند . این مجموعه که در بیرون شهر کوالالامپور است مجموعه ای از یک شهر بازی ، دنیای آب و باغ وحش می باشد که پیشنهاد ما برای شما عزیزان این است که اصلا آن را از دست ندهید .

 

پارک آبی سان وی

 

بوکیت بینتانگ

 

اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور که اکثر هتل ها رستوران های معروف بین المللی و مراکز خرید متنوع را در آن می توانید بیابید در بوکیت بینتانگ وجود دارد .منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی همانند بسیاری از مردم محلی ، مدتی را جهت قدم زدن در آن می گذرانند و کلی لذت می برند .

 

تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را به شما هدیه می کنند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع ، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده است که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد می باشد .

 

خیابان بوکیت

 

بلندی های گنتینگ

 

بلندی های گنتینگ ، مجموعه تفریحی و تجاری است که در بالای کوه های تی ‌تی وانسگا در 45 کیلومتری کوالالامپور واقع شده است و در این منطقه ، گردشگران می توانند در آرامش طبیعت ، خستگی زندگی شهری شان را به در کنند .  این گردشگاه فوق العاده دارای آب و هوای خنک و کوهستانی و امکانات تفریحی متعددی همچون پارک های آبی می باشد و بعضی های آن را لاس وگاس کشور مالزی نیز می نامند . ضمنا توجه داشته باشید که با ماشین از کوالالامپور تا بلندی های گنتینگ فقط یک ساعت راه است .

 

در سال 1964 م شخصی به نام تن سری لیم گوه تونگ اولین برنامه ریزی برای پیدایش یک مجموعه تفریحی در بلندی های گنتینگ را انجام داد. وی پیش بینی کرد که با توجه به آب و هوای گرمسیری و استوایی کشور مالزی ، وجود یک چنین مجموعه اقامتی تفریحی فوق العاده بی نظیر بتواند بسیار مفید باشد .

 

وی با همکاری عده ای دیگر و بعدها با همکاری دولت مالزی و سرمایه گزاری تمام اموال شخصی خود در این پروژه توانست در سال 1971 اولین هتل مجموعه گنتینگ را با نام هتل گنتینگ افتتاح کرد و کلی طرفدار هم پیدا کرد  . در ضمن بزرگ ترین هتل جهان به نام " نخستین هتل دنیا " در مجموعه تفریحی گنتینگ نام دارد و نام آن در رکوردهای گینس ثبت شده است .

 

بلندی های گنتینگ

 

پارک پروانه کوالالامپور

 

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در بوم طبیعی خود در پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود . برخی از پروانه‌ های رنگین کمانی که در قفس‌ ها پرواز می‌ کنند هیولاوار بزرگ هستند و گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است ، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید و در این فروشگاه ، پروانه‌ ها و سایر حشرات خشک‌ شده را به فروش می‌رساند .

 

پارک پروانه ها

 

غار میمون ها

 

یکی‌ از مراکز گردشگری کشور مالزی ، باتو کیو یا غار میمونها می باشد و این مکان از اماکن مقدس هندو ها نیز محسوب می شود و با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک میزبان شما می باشد . این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف گردید در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری مرکز آن قرار گرفته است . این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه  به عنوان  محل مهمی  برای  عبادت ، پرستش  و تجمع هندوها می باشد .

در ضمن یکی از روزهای خاصی که می توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه ی جشن هندی ها باشید ، روز تایپوسام ( Thaipusam ) است که سالی یک بار و در یک روز خاص در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می گردد . این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا می باشد و مجسمه ایستاده بودا در باتو کیو ( کوالالامپور ) بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران از آن دیدن می ‌کنند .

 

غار میمون های مالزی

 

معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان


یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری مالزی این معبد فوق العاده زیبا می باشد و در معبد " آرولمیگو سری را جاکالیامان " تا چشم شما کار می کند همه جا از کف زمین گرفته تا ستون ها ، دیوار و سقف از شیشه پوشیده شده است که منظره بسیار دیدنی است . شیشه های رنگی که در نگاه اول بازتاب نور در آنها چشم را می زند اما وقتی چشم به این نورها عادت می کند تازه شما عزیزان متوجه زیبایی و هنرمندی که در ساخت این معبد به کار رفته می شوید .  

 

ساخت معبد آرولمیگو 1 میلیون دلار هزینه در برداشته است و این بنا در شهر جوهر بهرو در نزدیکی مرز مشترک سنگاپور و مالزی قرار دارد و همین موضوع باعث شده است که گردشگران عزیز روانه این منطقه شوند و در ضمن بدانید که یکی از معبدهای قدیمی جوهور نیز می باشد .نخستین بار این معبد سال 1923 ساخته شد و در طول گذر زمان کامل تر شد تا اینکه در سال 1991 راهب سری سیناتامبی مسئولیت معبد را از پدر خود گرفت و او تصمیم گرفت معبد را به زیباترین شکل ممکن بسازد تا هندی هایی که برای عبادت به آنجا می آیند لذت ببرند .  هر چند کامل کردن معبد کار بسیار سختی بود اما راهب در مدت پنج سال این کار را به زیبایی به پایان رساند و در سال 1996 درهای معبد به روی عموم مردم باز شد .

 

معبد آرولمیگو مالزی


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 16 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری مالزی
معراج گشت آسمان