لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با کشور مالزی

آشنایی با کشور مالزی

کشور مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت مالزی کوالالامپور می باشد ، این کشور زیبا به خاطر سواحل متعدد و تنوع مناطق و جاذبه‌ های طبیعی ، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان ، به خصوص برای ورزش ‌هایی مانند غواصی دارای شهرت بسیار زیادی است . علاوه بر ساحل و جزیره‌ های متنوع آن ، جنگل‌ های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت ‌های مالزی می باشد . علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی ، از نظر جاذبه ‌های شهری ، آسمان خراش های بلند و رستوران‌ های مشهور هم  کشور مالزی حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد. یک فرصت مناسب برای بازدید از این کشور خاص و زیبا، نوروز است. کافی است برای خرید تور مالزی و تور کوالالامپور نوروز اقدام کنید و باقی کارها را به بسپارید تا سفری بی نظیر برای تان رقم بزنیم. 

مالزی به دلیل سواحل متعدد و تنوع مناطق و جاذبه‌ های طبیعی ، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان بشمار می رود

نقشه مالزی

نقشه کشور مالزی


تاریخچه مالزی

شما بازدید کنندگان مالزی مهم است بدانید که شبه جزیره مالایی مدت زیادی هست که از یک جایگاه مهم ( مرکزی ) در مسیرهای تجاری بین کشور چین و خاورمیانه داشته است که نشان دهنده نقشه اولیه آن عنوانی آن به صورت " شبه جزیره طلائی " تنگه‌ های مالاکا به عنوان  " خلیج ساباریکوس " ترجمه گردیده است . اولین پادشاهی مالزی که بر بنادر شهرهای ساحلی حکومت می ‌کرده است در قرن دهم میلادی تشکیل گردید . این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا ، لمبابوجانگ ، کداح ، برآس ، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن است و تصور بر این است که آن ‌ها در گذشته کشورهای هندی یا بودائی بوده ‌اند .


موقعیت و جمعیت مالزی

 
مالزی زیبا در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و از 13 ایالت و 3 سرزمین فدرال تشکیل گردیده و در مساحتی بالغ بر 330 هزار و 803 کیلومتر مربع گسترده شده است .  استاندار هر استان را در مالزی اصطلاحا شاه می نامند . این کشور به واسطه دریای جنوبی چین به دو قسمت هم اندازه یعنی شبه جزیره مالزی و مالزی شرقی یا بورنئوی مالزی تقسیم بندی شده است .  جالب است شبه جزیره مالزی از شمال مرز خشکی و دریایی با کشور تایلند دارد و با کشورهای سنگاپور ، ویتنام و اندونزی نیز مرز دریایی دارد .

 

در حالی که کشور مالزی شرقی با کشور برونئی و اندونزی مرز خشکی و دریایی و نیز با کشورهای فیلیپین و ویتنام مرز آبی دارد و اینکه پایتخت کشور مالزی کوآلالامپور می باشد درحالیکه پایتخت اداری آن پوتراجایا واقع در جنوب کوآلالامپور واقع شده است .


مذهب و زبان مردم مالزی

طبق قانون اساسی کشور مالزی دین مردم مالزی به طور رسمی اعلام نموده است ولی داشتن هر دین دیگری برای شهروندان آزاد می باشد . بر طبق سرشماری سال 2016 میلادی جمعیت این کشور چیزی در حدود سی و یک میلیون نفر بوده است که در حدود 61.3 درصد آنها را مسلمانان ، 19.8 درصد را بودایی ها ، 9.2 درصد را مسیحیان ، 6.3 درصد را هندوها و اینکه 1.3 درصد را کنفسیوس گرایان ، تائوئیسم و پیروان مذهب چینی تشکیل داده اند . همچنین 0.7 درصد بیان کرده اند که پیرو هیچ دینی نیستند و 1.4 درصد باقیمانده از دین های دیگر پیروی می کنند و یا اطلاعاتی را در این زمینه ارائه نشده است. زبان رسمی و ملی کشور مالزی زبان مالایی یا باهاسا مالایو است ، قانون زبان ملی در سال 1967 میلادی الفبای لاتین را جایگزین الفبای جاوی کردند ولی استفاده از الفبای سنتی جاوی مانعی نداشته است . در ضمن زبان انگلیسی نیز زبان دوم این کشور محسوب شده و اغلب در معاملات تجاری از آن استفاده می گردد و همچنین به علت چند نژاده بودن مردمان این کشور زبان های چینی و هندی نیز در آن عموما رایج می باشند .

 

واحد پول مالزی


واحد پول مالزی رینگیت می باشد که با کد اختصاری MYR نشان داده شده و اسکناس های رینگیت در قطعات 1 ، 2 ، 5 ، 10 ، 50 و 100 رینگیتی موجود بوده است و همچنین سکه های این واحد پول که سن یا سنت نامیده می شوند به صورت سکه های 1، 5، 10، 20 و 50 سنتی می باشند و همچنین هر 100 سنت هم معادل با 1 رینگیت است .  از آنجاییکه رینگیت جایگزین دلار مالزی می باشد که تا قبل از سال 1975 از آن استفاده می شده است ، به همین علت امروزه هنوز بسیاری از مردم عادت کرده اند که به جای گفتن رینگیت بگویند دلار ولی در اصل منظورشان همان رینگیت می باشد و توجه داشته باشید در سفر از صرافی مورد نظرتان ، پول هایتان را به رینگیت چنج کنید .

 

 فرهنگ و آداب و رسوم


افرادي كه براي اولين بار به مالزی سفر کرده اند بخصوص گردشگران ، اغلب به خاطر وجود فرهنگهای مختلف گيج خواهند شد و با یک قدم زدن كوتاه در خيابان با چهره ها و زبان های مختلف روبرو می شويد چرا كه کشور مالزی يكی از بی نظير ترين كشورهای جنوب شرق آسيا بشمار می رود. در سفر به این کشور تركيبی از فرهنگ های مختلف مالایی ، چينی و هندی را مشاهده می کنید . اگرچه فرهنگ مالايی به طور حتم اصلی ترين فرهنگ در مالزی محسوب شده است اما فرهنگ های ديگر آزادانه در مالزی در رفت و آمد و زندگی کردن هستند و به دليل وجود همين فرهنگ ها مالزی به كشوری متفاوت در ميان منطقه بدل شده است که شاید برای شما عزیزان جالب باشد .

 

مردم هر نژاد خيلی آزادانه امکان این را دارند که فستيوال ها و جشن های مربوط به گروه های مذهبی و محلی خاص خود را در مالزی برگزار كنند و اینکه به طوركلـی می توان گفت همه مردم مالزی صرف نظر از مذهب هایشان اين فستيوال ها ، مراسم های مهم را با يكديگر جشن  می گیرند و کلی لذت می برند . اين يكپارچگی و اتحادی كه در ميان نژاد ها و اقوام گوناگون شکل گرفته است الگویی است ويژه که برای كل جهان محسوب می گردد . متعددی نژاد در مالزی تنوع جالبی از آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف ايجاد كرده است كه اين تنوع فرهنگ نيز در نوع خود بی نظير و فوق العاده می باشد .

 

آب و هوا


در طول سال ، دو فصل بارانی در کشور مالزی وجود دارد که بخش شرقی ، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه میکند که بر اثر باد های موسمی شمال شرقی ایجاد شده و ضمنا با بارندگی شدید و رعد و برق همراه می باشد . رشته‌ کوهی که از مرکز کشور گذر می کند ، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی است اما کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی ، در این مدت بارندگی زیاد و طوفان دارند . از ماههای مه تا سپتامبر ، باد موسمی دیگری از سمت غرب می ‌وزد و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر می‌ کند و اینکه بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل می باشد و شما مسافران عزیز سعی کنید فصلی را انتخاب کنبد که از آن لذت ببرید .

سوالات متداول آشنایی با کشور مالزی

1- قیمت تور مالزی تقریبا چند است ؟


بین ۳ تا ۶ میلیون تومان 

2- آيا برای سفر به مالزی ویزا لازم است 


تا ۱۴ روز خیر لازیم نیست

3- تور مالزی ارزان قیمت را از چه آژانس بخریم 


معراج گشت مجر مستقیم تور مالزی با بهترین قیمت 

4- تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره مالزی در کدام سایت است ؟


سایت معراج گشت آسمان 

5- تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره مالزی در کدام سایت است ؟


سایت معراج گشت آسمان 

6- کشور مالزی کجاست ؟


مالزی یک کشور آسیایی در جنوب شرقی قاره آسیا است. مالزی در شمال با تایلند و شمال غربی با میانمار (برمه) هم مرز است. این کشور از شمال به جنوب توسط تنگه مالاکا (Malacca Strait) و از شرق به غرب توسط دریای جنوبی چین (South China Sea) احاطه شده است. پایتخت مالزی کوالالامپور است.

7- مالزی در کدام قاره است ؟


مالزی در قاره آسیا قرار دارد. بیشتر تراکم جمعیت کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا است و شامل 13 ایالت و 3 منطقه فدرال است.

8- پایتخت مالزی کجاست ؟


پایتخت مالزی کوالالامپور (Kuala Lumpur) است. این شهر در جنوب غربی مالزی و در ایالت سلانگور واقع شده است. کوالالامپور شهری پویا و مدرن است و دارای مراکز خرید بزرگ و آسمان‌خراش‌های بلند مانند برج دوقلو پتروناس است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.6 از 5 | از بین 107 امتیاز دهنده به آشنایی با کشور مالزی
معراج گشت آسمان