لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با شهر پاتایا

آشنایی با شهر پاتایا

شهر پاتایا با مساحت 22.2 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر کوچک ترین شهر ساحلی کشور تایلند است و در ساحل شرقی تایلند در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک واقع شده است ، دلیل شهرت تور پاتایا در میان مردم وجود کاباره‌ ها و انواع مکان ها برای تفریحات شبانه در خیابان واکینگ استریت است . اگر می خواهید به تماشای این شهر ساحلی زیبا بروید، نوروز فرصت بسیار مناسبی خواهد بود. تور تایلند تجربه ای بی نظیر و خاص از پاتایا و جاذبه هایش در اختیارتان می گذارد.

 

معرفی شهر پاتایا

پاتایا به دلیل جاذبه های تفریحی و چشم اندازهای ساحلی بسیار زیبا یکی از مشهورترین مناطق تفریحی تایلند و جهان به شمار می رود

نقشه پاتایا

 

نقشه پاتایا


تاریخچه شهر پاتایا

تاریخ شکل گیری پاتایا تایلند به عنوان یک منطقه تفریحی مهیج به تاریخ 29 ژوئن سال 1959 میلادی باز می گردد که تعدادی از سربازان نیروهای آمریکایی زمانی که در آیسان اقامت داشتند به این محل آمده و در ساحل خانه هایی را کرایه کردند و به دلیل تفریحات بسیاری که در این منطقه وجود داشته سایر دوستان خود را نیز دعوت کردند و شهرت این شهر زبانزد عام و خاص و عموم گردشگران واقع شده است و رفته رفته به گوش همگان رسیده است سپس با اوج گیری صنعت توریست و تعداد بازدید کنندگان از تایلند پاتایا در دهه 80 میلادی سواحل این شهر تبدیل به زیرساخت‌ های فراوانی برای ساخت هتل‌ ها و مناطق گردشگری پاتایا فراوان شد و امروزه پاتایا یکی از مشهورترین مناطق تفریحی کشور تایلند و جهان برای گردشگران محسوب می شود و از دیگر دلایل شهرت این شهر برای قشر جوان این است که برای اقامت به صورت خانوادگی به همراه کودکان محل مناسبی نمی باشد .

 

معرفی شهر پاتایا

 

جاذبه های توریستی پاتایا

از مناطق گردشگری پاتایا می توان به جزیره مرجان که در 7 کیلومتری جنوب غربی پاتایا قرار دارد با داشتن آب های زلال و شفاف ، جزیره مرجانی فوق العاده زیبا و شن های سفید ساحلی اشاره کرد ، ساحل جومتین یکی دیگر از جاذبه های مشهور پاتایا است که مکان های فرهنگی ، برگزاری جشن های تایلند و میهمانی ها برای علاقه مندان در این منطقه وجود دارد ، همچنین پارک سه امپراطور و معابد سلطنتی در نزدیکی این شهر قراردارد  و در کنار آن ها مسافران می توانند از حمام آفتاب و گردش در بازار شناور و خوردن غذا های محلی نیز لذت ببرند .

 

مینی سیام

مینی سیام یا سیام کوچک جزو مناطق دیدنی در شهر پاتایا می باشد که شما می توانید کشور تایلند و همچنین کل دنیا را در طول چند ساعت در یکجا مشاهده نمایید ، این مکان از زیباترین نمایشگاه ‌های ماکت دنیاست که در آن بناهای معروف تایلند و خیلی کشورهای دیگر را با ساخت مینیاتوری از دنیا و ۲۵ برابر کوچک تر به نمایش گذاشته می شود .

 

دنیای زیر آب

از دیدنی ترین جاذبه ها در طول سفر به تایلند ، تماشای بزرگ ترین آکواریوم تونلی آسیاست که با طول 100 متر حدود 5 هزار آبزی با 200 گونه متفاوت را در بردارد که دلیل جذابیت آن این است که هنگام رد شدن از تونل گونه های متفاوت ماهی ها با سایز های ریز و درشت و رنگ های مختلف ، ستاره های دریایی و مرجان ها ، عروس دریایی ها ، تماشای همه این ها در کنار هم شما مسافران عزیز را به وجد می آورد .

 

بازار شناور پاتایا

این بازار دارای مساحتی حدود 100 هزار متر مربع با چهار بخش متفاوت است که مردان و زنان سبزه رو گرد هم جمع شده اند و مشغول به فروش میوه ها و سبزیجات خوش رنگ و محصولات بومی و روستایی نواحی مختلف خود در یک محیط هستند و شما می توانید با کرایه قایقی کل این بازار را بچرخید و از دیدن آن لذت ببرید ، همچنین از نکات جالب این بازار این است که می توانید از کافه ها و دکه های محلی نیز غذا ها و دسرهای محلی بگیرید و با فرهنگ و آداب و رسوم تایلند آشنا شوید .

 

موزه آنک کوسالا سالا

در کنار تفریحات ساحلی ، پارک ها ، باغ وحش ها ، جنگل ها ، این موزه می تواند با نشان دادن مجسمه های بودایی و داستان هایی که هر یک در خود دارند توجه گردشگران را به خود جلب میکند ، این موزه حدود 300 اثر هنری را نگهداری میکند که اکثر آن ها مجسمه های برنجی و برنزی خدایان بودایی ، کنفوسیوسی و تائویی هستند همچنین قسمت هیجان انگیز این موزه مربوط میشه به دنیای قصه ها و فیلم های رزمی چینی ، البته این موزه کمی از مرکز شهر دور است ولی ارزش صرف وقت و بازدید از آن را دارد.

 

معبد وات فرا تای

ابن معبد در بالای تپه‌ پراتومناک بین شهر پاتایا و ساحل معروف جومتین قرار دارد که بودایی با طول ۱۸ متری از میان درختان استوایی سربرآورده است. این بودا که بزرگترین و معروف ترین بودا در منطقه‌ پاتایا است ، در واقع بودای معبد وات فرا تای است ، زمانی که پاتایا دهکده ای کوچک و گمنام بوده است در دهه‌ ۱۹۴۰ میلادی ساخته شده است ، همچنین جالب است بدانید که هنگام بالا رفتن از پله‌هایی که به معبد می ‌رسند با اژده های طلایی و مارهای افسانه‌ ای جالبی رو به رو خواهید شد و همچنین بومی‌ هایی را می ‌بینید که پرنده می ‌فروشند و عده ای دیگر که پرنده‌ها را می‌ خرند و آنها را آزاد می ‌کنند با امید به اینکه برا‌یشان کارمای خوب بیاورد ،  بالا رفتن از این پله‌ های طولانی برای رسیدن به معبد و مشاهده چشم ‌انداز فوق ‌العاده‌  شهر حس فوق العاده ای را به شما منتقل می کند.


همچنین از دیگر جاذبه های توریستی پاتایا می توان به باغ زیبای گرمسیری Tropical Garden،  پارک سنگی  Stone Park ، مزرعه تمساح ها  Crocodile Farm، باغ وحش ببرها " Tiger Zoo " دهکده فیل ها Elephant Village ، موزه هنری بطری های شیشه ای Bottle Art Museum ، موزه ریپلی Museum Ripley's  و دهکده ماهیگیری و پیست اتومبیلرانی نیز اشاره کرد.


 

 

 

 

سوالات متداول معرفی شهر پاتایا

1- پاتایا در کدام کشور است ؟


شهر پاتایا در شمال شرقی تایلند واقع شده است، در ناحیه چونبوری و استان چونبوری. پاتایا یکی از شهرهای مهم توریستی تایلند است و دریای آندامان را به عنوان سواحل خود دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 45 امتیاز دهنده به آشنایی با شهر پاتایا
معراج گشت آسمان